מייסד טריגו: "כשגיליתי שלאמזון יש רעיון לסופרמרקטים כמו שלנו, לא נשמתי לרגע"
הטכנולוגיה שפיתחה טריגו מאפשרת לערוך קניות בלי לסרוק שום מוצר ובלי לעבור באף קופה • בראיון לגלובס מספר המייסד מיכאל גבאי איך נולד שיתוף־הפעולה עם טסקו, איזו עצה נתן לו ריצ'י האנטר מנכ"ל שופרסל לשעבר, ולמה העגלות החכמות לא מהוות תחרות
בלב המשרדים של חברת טריגו, המתמחה בתשלום דיגיטלי ואוטונומי, ישנו חדר שנראה כמו סופרמרקט קטן. יש שם כמעט הכול - ממוצרי חלב ועד קורנפלקס, חיתולים, פירות וקפה. לא משנה כמה מנסים לבלבל את המצלמות הממוקמות בתקרה, ולהתל במערכות הממוחשבות של החברה, אי־אפשר להגניב אף מוצר בלי לשלם, וגם לא להחסיר מוצרים מהחשבון.
אני מודה שניסיתי: לקחתי חבילת עוגיות, ואז הנחתי אותה על מדף אחר. את המסטיקים דחפתי לכיס של הג'ינס, את הגבינה הכנסתי לשקית, ואז התחרטתי והחזרתי למקרר. 30 שניות אחרי שיצאתי מהסופר קיבלתי לטלפון חשבונית מדויקת עד לגובה המבצעים. אפילו המסטיקים שבכיס הופיעו בקבלה.
מיכאל גבאי, מנכ"ל וממייסדי החברה, לא נראה מודאג מהניסיונות שלי לחבל במערכת. הוא אפילו היה די משועשע. "הטכנולוגיה יוצרת הדמיה של המרחב בתלת ממד באמצעות מצלמות פשוטות שמתקינים בתקרה", הוא מסביר. "המוצר הר אשון שלנו הוא היכולת של קונים להיכנס לחנות, לקחת מה שהם רוצים וללכת.
"זו בעצם הרגל בדלת, כדי לעבוד עם כל הקמעונאים הגדולים, אבל מערכת ההפעלה שפיתחנו תאפשר עוד הרבה דברים, כמו בקרת מלאי על המדפים בצורה מדויקת, חיבור למערכת האיקומרס ולמערכת ניהול המלאי ולמערכת ההזמנות לחנות. אנחנו נותנים לקמעונאי שליטה מלאה על מה שקורה במרחב של החנות, לצד ניתוח רוחבי של ההתנהגות הצרכנית".